Případová studie Dobrá Vinice
Co bylo
naší odpovědností
Strategie značky
Komunikační strategie
Branding & design
Tvorba webu & e-shopu
Reklama (PPC reklama, e-mailing)
Čeho jsme dosáhli
vyšší návštěvnost webu
průměrně strávená doba na webu
%
průměrný open rate mailingu
%
průměrné CTR mailingu
Reference
klienta
„Mladá, dynamická společnost Kreema a její tým profesionálů do detailu pochopil koncept Dobré Vinice a naše požadavky tak naplňují k velké spokojenosti.“
Andrea Nejedlíková, CEO & vinařka Dobrá Vinice
Dobrá Vinice je biodynamické vinařství, které se odlišuje, nebojí se jít vlastní cestou, ale zároveň stojí na pevných základech 30 let zkušeností.
Značka měla od počátku intuitivně nastavenou jedinečnou propozici, díky čemuž získala za dobu své existence významné postavení na českém trhu. Bylo však třeba ukotvit jádro značky a její strategické směřování, aby byla značka konzistentní a srozumitelná pro své spotřebitele. Neméně důležité pak bylo unikátní víno Dobré Vinice spotřebitelům více zpřístupnit pohodlným nákupem přímo z vinařství a navázat s nimi přímější kontakt.
Strategie značky
& komunikační strategie
Stejně jako víno, i značka byla po celou dobu existence tvořena intuitivně a srdcem, což se nezaměnitelně promítá do její osobnosti. Naším cílem bylo tento osobní dotek uchovat a zároveň na základě situační analýzy rozklíčovat primární cílovou skupinu, definovat klíčové hodnoty značky a její strategické směřování. Aby se, stejně jako se mění nálady každého z nás, co chvíli neměnilo, ke komu značka promlouvá a co a jak říká.
Do strategie i komunikace značky jsme promítli jedinečnou propozici vinařství – vinice se nachází na území Národní parku Podyjí, využívá technologie inspirované tradicemi (qvevri = 8tis. let stará metoda výroby vína), celý proces výroby vína (od vinohradu po sklep) je v naturálním režimu a jako jedno z mála vinařství nabízí také archivní vína.
Pro značku jsme definovali archetyp rebel, který perfektně zrcadlí její osobnost. Pro Dobrou Vinici je totiž typické narušování statusu quo a porušování zaběhlých pravidel, což se promítá do vizuální identity i celé komunikace, z hlediska obsahové stránky i její tonality.
Komunikační strategie včetně čtyř komunikačních pilířů značky korespondují s její jedinečnou propozicí i průkopnickým a ekologicky zaměřeným duchem vinařství:
Vlastní cestou – nebojí se dělat věci jinak, objevovat nové i znovuobjevovat již nepoužívané metody
S respektem k vínu a přírodě – biodynamické vinařství se řídí cykly měsíce a využívá ekologicky šetrné postupy
Naturální víno – proces výroby od vinohradu až na stůl probíhá zcela bez přidané chemie
Celým svým srdcem a upracovanýma rukama – víno vypráví náš příběh
Vizuální
identita
Ve vizuální identitě můžeme vidět hru kontrastů
Font vzniklý z rukopisu vinařky doplňuje klasický patkový font, grafika je založena na kontrastu barev.
V nově vzniklém logu jsme zachovali pro Dobrou Vinici typický hrozen, ale celkově jsme logo překlopili do moderní a hravé podoby.
Dalším silným prvkem vizuální identity je vlastní font, který se kromě textových materiálů promítá i do loga. Dobrá Vinice je naturální vinařství, kde víno vzniká poctivě a bez cizích zásahů od začátku do konce. To by měla odrážet i její vizuální prezentace. Proto vznikl unikátní vlastní font, který je psaný rukou vinařky a písmeno po písmenu, znak po znaku skenovaný.
Packaging
Stejně jako se odlišují technologie, které vinařství využívá, chtěli jsme, aby se na první pohled odlišovalo i víno v regálech vinoték. Navázali jsme spolupráci s mladou umělkyní, která nakreslila obrazy, jež se staly předlouhou pro etikety řady Natura.
Na stejném principu vznikla etiketa k 30letému výročí Dobré Vinice. Do vinařství jsme pozvali fotografku a její neotřelé fotky detailů ze sklepa se pak staly předlohou této etikety. V budoucnu poslouží také jako předloha etiket limitovaných řad vín.
E-shop
Ačkoliv vinařství dodává své produkty do mnoha prémiových restaurací (např. do michelinské restaurace Field), vinoték a vinných barů, dosud nenabízelo možnost pohodlného přímého nákupu prostřednictvím vlastního e-shopu.
Zaměřili jsme se proto na tvorbu nového moderního webu s důrazem na e-shop, na kterém vinařství aktuálně dosahuje obratu až 350 tisíc měsíčně. Kromě zvýšení tržeb slouží nově výtvořený web s e-shopem také k navázání a udržování přímějšího kontaktu s komunitou, například formou e-mailingu.
- Průměrná návštěvnost webu byla zvýšena 20×
- Průměrná doba strávená na webu je téměř 5 min
Reklama
Vytvoření nových webových stránek s e-shopem otevřelo klientovi další možnosti oslovení cílové skupiny. Vytvořili jsme strategický plán, na základě kterého pro Dobrou Vinici realizujeme PPC reklamu a e-mailing.
Například u příležitosti 30 let od založení vinařství jsme realizovali online promo kampaň s jednodenní hardsellovou pobídkou. Během jednoho dne se nám podařilo dosáhnout obratu 344 tisíc Kč, což je 76× více oproti standardním výsledkům.
Z komunikačních kanálů jsme využili primárně on-line reklamu, sociální sítě a mailing. Spojujícím prvkem celé komunikace byl vizuál vycházející z fotografie pořízené přímo ve vinném sklepě.
Závěr?
Dělat věci po svém, ale celým svým srdcem a s respektem k vínu a přírodě. To jsou hlavní hodnoty Dobré Vinice, které díky nám odráží vizuální identita i komunikace značky.