Případová studie WILOMENNA
Co bylo
naší odpovědností
Strategie značky
Komunikační strategie
Branding & design
Tvorba webu & eshopů
Správa sociálních sítích
Čeho jsme dosáhli
%
nárůst návštěvnosti webu
%
nárůst konverze (dokončení nákupu)
uživatelů - průměrný organický zásah na IG
%
průměrný open rate mailingu
%
průměrné CTR mailingu
WILOMENNA je moderní české vinařství nacházející se v Českém středohoří na úpatí Blšanského Chlumu. Oblast patří mezi přírodní památky a svým specifickým mikroklimatem a především vulkanickou půdou bohatou na minerály předurčuje jedinečnost vín WILOMENNA. Za zrodem tohoto vína stojí žena.
Bylo třeba kompletně zanalyzovat situaci značky, navrhnout novou marketingovou strategii a tu následně implementovat do nové vizuální identity, komunikační strategie, nového webu a e-shopu.
Strategie značky &
komunikační strategie
Zakotvili jsme silnou, dobře zapamatovatelnou a lehce odlišitelnou identitu značky.
Zanalyzovali jsme konkurenci, identifikovali cílovou skupinu, její potřeby a nákupní chování. Na základě toho jsme definovali jádro značky WILOMENNA – její jedinečnou propozici, díky které se odlišuje od své konkurence a která představuje přidanou hodnotu pro spotřebitele.
Tu jsme promítli i do komunikační strategie v podobě čtyř komunikačních pilířů:
- Unikátní vulkanické víno – zrozeno na sopečném podloží, ze kterého se do vína dostávají specifické minerály
- Kvalitní české víno – vinice se nachází v Čechách a rodí se zde víno vysoké kvality
- Žena vinařka – vínu vdechla život žena
- Módní doplněk – je trendy a stylové
Jasná a konzistentní komunikace značky je upevněna zvoleným archetypem milence. Ženskost vinařky se zde skvěle potkává s charakteristikami tohoto archetypu – svůdná, lákavá, vášnivá, značka o kráse, blízkosti, pokušení a kontaktu s prostředím.
Branding &
Design
Vizuální identita prošla kompletní proměnou. Naším cílem bylo, aby zrcadlila unikátnost produktu a osobnost vinařky. Byla zapamatovatelná a trendy.
Hlavní barevnost tvoří červená a šedá. Červená barva zosobňuje ženskost, kterou vínům dává vinařka. Šedá barva symbolizuje vulkanické podloží, na kterém vína vznikají. Kombinace těchto dvou barev působí luxusně, čímž udává tón pro vnímání značky i samotných produktů.
Jednoduchý patkový font doplňuje zdobné, ručně psané písmo. Tato překvapivá kombinace poutá pozornost a umožňuje vznik zajímavých grafických materiálů pouze za pomoci textu.
Výrazným doplňujícím prvkem vizuální identity jsou topografické linie Blšanského chlumu, na kterém se nachází vinice. Tento unikátní prvek představuje srdce tohoto vína, které je tak otištěno do každého materiálu a na každou etiketu.
Tvorba
webu & e-shopu
Ačkoliv vinařství umožňovalo přímý nákup vína prostřednictvím e-shopu, e-commerce řešení bylo nefunkční a zastaralé. Web nekorespondoval s vizáží značky, téměř 60 % příchozích web okamžitě opustilo.
Vytvořili jsme proto nový designový web, který na první pohled zrcadlí klíčové hodnoty značky. Plníme ho zajímavým obsahem, díky čemuž dosahujeme pravidelné a kvalitní interakce se spotřebiteli. Líbivost a kvalitu potvrzuje i průměrná doba strávená na webu, která atakuje 4 minuty.
Mnohá konkurenční vinařství stále nemají vlastní kvalitní web a e-shop. Vznikem nového webu a e-shopu jsme tedy pro WILOMENNU získali další výraznou konkurenční výhodu.
Oproti původnímu řešení spuštění nového webu přineslo:
%
nárůst návštěvnosti
%
delší průměrná doba relace
%
větší konverze (dokončení nákupu)
%
míra okamžitého opuštění
Založení a správa profilů
na sociálních sítích
Na základě revize komunikačních kanálů jsme identifikovali velký prostor pro zlepšení komunikace na sociálních sítích. Obsah ani správa využívané platformy Facebook nebyly optimální. Navíc značka opomíjela dominantní část cílové skupiny, která se vyskytuje primárně na Instagramu.
Převzali jsme proto správu a optimalizovali profil na Facebooku. Založili jsme nový profil na Instagramu, kde je cílová skupina značky aktivnější a i charakter platformy lépe koresponduje se směřováním vína WILOMENNA, které se prezentuje jako módní doplněk.
Projev na sociálních sítích je založen na silné osobnosti vinařky a propojení s módním světem.
Že je obsah pro cílovou skupinu zajímavý, dokazuje i organický zásah, který na IG pravidelně přesahuje 6 tisíc účtů. Více než třetina sledujících navíc na námi sdílený obsah pravidelně reaguje.
Budování komunity kolem značky je dále podpořeno úspěšnými PR aktivitami.