Blog
4 + 1 tip pro kvalitní
e-mailing
Využíváte ve firmě e-mailing? Máte jej pořádně nastavený, nebo jen čas od času pošlete na všechny vaše zákazníky, klienty či obchodní partnery nějaký ten e-mail? Pozor na to.
E-mailing je skvělý marketingový nástroj, který vám, při správném využívání, může (a bude) generovat zajímavé výsledky. Zatímco spolehlivost jiných online marketingových nástrojů utrpěla kvůli „cookies apokalypse“, na e-mailing je stále spolehnutí. Pokud jej samozřejmě umíte správně používat. Jaké jsou tedy naše základní tipy pro kvalitní e-mailing?
1. Mějte cíl
Tak třeba: rozšíření e-mailové databáze
Nežeňte se za absolutním číslem.
60 000 příjemců sice zní skvěle, ale vy se soustřeďte především na aktivitu. Pasivní příjemci a čtenáři jsou vám k ničemu. Při honbě za čísly navíc nezapomínejte, že databáze se každý rok přirozeně zmenšuje o cca 22 %.
Nebo: open rate e-mailů
Open rate neboli poměr lidí, kteří vaše e-maily otevřou, je základním měřítkem úspěchu e-mail marketingu. Díky tomuto číslu totiž hned víte, jestli byla vaše kampaň úspěšná. Konkrétní open rate záleží na oboru, na příjemcích (B2B vs. B2C) a také na samotném typu e-mailu. Obecně se dá tvrdit, že pokud je váš open rate pod 10 %, děláte něco špatně.
A taky: prokliky, zapojení, konverze
Zaregistrovat zprávu a reagovat na ni jsou dvě rozdílné věci. Za nás jsou počty prokliků a konverzí mnohem důležitější než počet samotných příjemců. Vyhodnocování právě těchto čísel byste měli mít mezi hlavními marketingovými KPI´s.
Tip 4 + 1
Před finálním rozesláním do detailu vyladěného e-mailu pošlete testovací e-maily sami sobě a pečlivě si je projeďte na různých zařízeních – telefonu, tabletu, PC, notebooku. Asi nemusíme připomínat, že responzivní design je v dnešní době nutností.
2. Automatizujte
Jaké jsou nejčastější a nejúspěšnější automatizace?
- Poděkování za přihlášení k odběru
- Sleva na první nákup
- Přání k svátku/narozeninám
- Připomenutí opuštěného košíku
- Odměna X dní po nákupu
- Výročí od 1. nákupu
3. Segmentujte
Jeden obecný e-mail na všechny kontakty nemusí být vždy špatně. Raději však doporučujeme, rozesílejte různé e-maily na různé skupiny, tzv. segmenty. Tedy alespoň pokud chcete být lepší než konkurence a chcete zaujmout vaše odběratele. Personalizujte, konkretizujte, připravte pro příjemce zajímavý obsah a buďte tak svým čtenářům zase o něco blíž.
4. Testujte
Všechny rady jsou super, ale to nejlepší řešení je potřeba si vyzkoušet na vlastní kůži, respektive na vlastní odběratele. Testujte délku textů, počet témat, oslovení i předměty. Zkuste třeba v předmětu oslovit adresáty jménem (Pomocí personalizace. Pokud používáte Mailchimp, dejte si pozor na 5. pád a skloňování.) nebo do něj přidejte číslo, otázku či emotikony. Věděli jste, že až 70 % lidí vloží e-mail do složky spam na základě přečtení předmětu? Předměty tak pište srozumitelně a zkuste se odlišit od konkurence.
Chcete udělat audit?
U nás to máte ZDARMA. Tak se nám ozvěte.
Pozveme vás na kafe, víno nebo hašlerky, vyslechneme vaše potřeby a navrhneme možnosti řešení.